Expendables

2010.12.17. 11:15

Tegnap megnéztem a Feláldozhatók c. filmet. Őszitnén szólva nagy várakozással ültem le, mert a '80-as, '90-es évek nagy sztárjai (Stallone, Lundgren, Swarzenegger, Willis) mind szerepelnek benne.

Nem tudom pontosan mi volt az alapkocepció. Amit szerintem az öreg Sly el szeretett volna érni az az lehetett, hogy csináljon egy olyan filmet, ami nosztalgia érzést ébreszt a közönségben a sztárok tömegének felvonultatásával, ugyanakkor legyen benne a mai kor vívmánya: pörgős akció, különleges effektek garmada, akció... Nos, ez mind sikerült is, de csak részben.

Először is: a nagy nevek ott voltak, ez nem kérdés. Csakhogy egy nagyon pici szerepet kapott mindenki. Mondhatni 4-5 mondat per fő, és vége. A karakterek alig-alig voltak kidolgozva, mondjuk ez persze amiatt is lehetett, mert túl sok jelent meg belőlük egyszerre. Talán Statham magánéleti dolgait láthattuk meg pár pillanatra, de ennyi. Persze nem a csöpögős romantika hiányzott, hanem maga a karakterek jelleme.

A másik dolog az akció: ott volt, de annyira kevesett láttunk egy-egy akcióból egyben, hogy elszomorodtam. Nagyon sok vágás van a jelenetekben, és nagyon keveset láthatunk a harcokból. Az effektek nekem kicsit furcsák voltak, szerintem ezen spóroltak, legalábbis úgy éreztem.

Ami nagyon hiányzott: több akciójelenet egyben, kevesebb vágással, épkézláb sztori (ez főleg nulla volt), kicsit több emberi karakter, jellem

Ami nagyon nem tetszett: a karakterek idióta párbeszédei (mondjuk itt pl. jó volt a kik vagytok? Buda és Pest), a film lezárása

Ami nagyon tetszett: pl. repülős jelenet, autós-üldözés, és a sztárdömping (pl. a csúcs a Stallone-Willis-Schwarzenegger párbeszéd volt!)

Összességében szerintem rosszabb volt, mint amire számítottam. A Rambo 4-et azért üti.

Várom a véleményeiteket! :)

Szerző: - LA -

Szólj hozzá!

Címkék: film

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása