...majd a multi megmondja. A blogposztnak azt a címet akartam volna adni, hogy "Elmélkedés a fogyasztói társadalomról, avagy a multik és a hülye magyar kapcsolata". Más lett a címe, ennek pedig az az oka, hogy több cikkből álló sorozatot tervezek e velős téma köré. 

A történet röviden: Édesapám december 23.-án, délelőtt felhívott, hogy nem vettünk még karácsonyi ajándékot anyunak, és venni kéne neki "valamit". Illetve a valamit túl tág témakör, mert azt is megmondta, hogy vegyek egy szobamérleget, lévén, hogy a régi tönkrement. Fejemet vakarva a válaszom az alábbi volt:

- "... de apa, tudod, dec. 23.-a van, ilyenkor mindenhol óriási tömeg van, amit tudod, hogy utálok, meg amúgy is hogy lehettél ilyen felelőtlen, hogy az utolsó pillanatra hagyod..." Na mindegy, vitának helye nem volt, ajándék kell, kész. Felcihelődtem a városba. Igazából a MédiaPiac (nem mondom ki a nevét direkt) jutott eszembe, mint potenciális szobamérleg-forrás. Nos, amikor bementem ezzel szembesültem:

 Síkképernyős TV-k tucatjai, mi több, megkockáztatom, százai!

Nem tudtam elmenni mellette, mert szinte égette a retinámat.

 

 

 

 

Én meg csak álltam, bámultam. Na nem azért mert eddig még nem láttam plazmatévét, hanem mert ez a látvány sokkolt. Valahogy ott volt a levegőben, hogy: 

"hülye magyar vegyél plazmatévét mer' neked az a jaú, az kell"

Legalábbis a látvány már nekem túlságosan átlépte az ingerküszöbömet. Az idézett mondat meg ott csengett a fülemben, és nem akart a visszhang csendesedni. Több dolog jutott eszembe:

1. A magyarokat nem érdekli a tömegmarketingelt plazmatévé. Legalábbis a képeken is látszik, hogy nincsenek sokan akik plazmatévét szeretnének venni. Ezen egyből el is mosolyodtam, mert a gondolatfoszlányt egyből meg is sikerült cáfolnom: Dec. 23-a lévén ki az, aki az utolsó napra hagyja a TV vásárlást??? Na nem, ilyen biztos nincs. Lépjünk.

2. Az áruház hülye. Ekkora kínálatból nem lehet választani. Mennyivel könnyebb lenne a döntés, ha csak 2 típus lenne?! Én legalábbis nem tudnám eldönteni, hogy melyik lenne nekem a legjobb. Egyszerűen ekkora adatmennyiséget nem tud feldolgozni az agyam. És itt jutunk el a 3. pontig.

3. Ha az ember ma venni akar valamit, akkor előtte el KELL kezdenie művelődni. Pl. mi a különbség a plazma meg az LCD tévé között, meg mi az a fényerő, milyen szögből melyik milyen képet ad, mekkora a frissítés, felbontás, HDMI kimenet, meg csupa ehhez hasoló dolog... Ekkora baromságot. Normális ember már csak az első pár internetes oldal megnyitása után összezavarodik, és amúgy is, a helyszínen úgysem tudja feldolgozni azt az infómennyiséget az agya, amit rázúdítanak a termékismertető táblák. 

4. Mivel az 1-3 pontot egy átlagember (valószínűleg) nem túl tudatosan éli meg, ezért majd rábök egyre, amelyik a pénztárcájának legjobban megfelel, hazaviszi, kicsomagolja, és amikor használja pár hétig, rádöbben, hogy neki nem is egészen ez kell! És akkor kezdődik minden elölről, hála neked, kedves MULTI! 

 


Ja igen_ mérleget vettem, anyukám köszöni. Én pedig köszönöm a kedves eladó kislánynak aki segített megtalálni a 20 féle mérleg között a nekem legjobban megfelelőt, és külön köszönet a kedves MULTI-nak aki elérhetővé tette karácsony 1 nappal számomra. :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása