The American

2010.12.21. 08:53

Előrebocsájtom, hogy nem filmblog-ot írok, ugyanakkor mostanában az időjárás miatt inkább odahaza szoktam filmezni. Szóval biztos lesz még a blogomon egy-két leírás a tél folyamán. ;)

Nos, így jutottam el a The American c. filmig. Amikor leültem megnézni, akkor egy akcivóal telített, ám mégis valamit mondani akaró filmre számítottam. Elkövettem azt a hibát, hogy nem néztem meg a trailert a film előtt, ugyanis abból pontosan tudtam volna, hogy mire számítsak. Már megint tévedtem, ennyit a megérzéseimről...

A filben -várakozásaimmal ellentétben - nincs akció. A film indítása akciófilmre enged következtetni, de aztán a film menete belassul, mondhatni megáll. Erre több utalás van a film első felében, ami valami miatt elkerülte a figyelmemet (pl. amikor Jack-nek el kell vállalnia a bizonyos munkát. ("this is your last job, you don't even have to pull the trigger...")). Ez csak azért volt nekem mint nézőnek furcsa, mert egy bérgyilkos életébe kapunk bepillantást, azt vártam volna, hogy pörgős lesz a sztori, de nem.

Nem tudom a filmet kategóriába besorolni. Kicsit jellemrajzi, kicsit dráma, kicsit romantika. De éppen ettől jó! A filmben felvázolt szál menetén nagyon lassan lépünk előre. Inkább a bérgyilkos életérzéseiről és jelleméről szól a film, mintsem a munkájáról. Sajnos a vívódást szerintem nem sikerült jól bemutatni: Clooney valahogy túl merev arccal játszotta a szerepet. De persze lehet a kiégett, múltja elől menekülő bérgyilkos arca ezt kívánta meg.

Többet nem is írnék róla. Inkább otthoni nézésre javaslom, mint mozizásra. Ami nagyon tetszett a filmben, és elnézést azoktól akik még nem látták:

  • az operatőri munka (a helyszín, annak bemutatása, és az élethelyzetek ábrázolása nagyon nagyon jó, emiatt akár többször is nézhető a film)
  • romantika van a filmben, de nem vitték túlzásba
  • és ami valahogy szíven ütött: nincs happy end. Én vártam volna (nekem ebből a filmből kivételesen hiányzott)

Rosszat nem tudok rá mondani, talán ami zavaró lehet, hogy picit lassú a film menete. Aki akciófilmet akar látni, az ne ezt válassza. Kell hozzá egy nyugalmi lelkiállapot, de egyébként mestermunka!

Néhány további infó a helyszínről: Castel del Monte-ban forgatták.

 

Szerző: - LA -

Szólj hozzá!

Címkék: film

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása